• GSX-S1000
  • GSX-S125
  • GSX-S950
  • SV650
  • SV650X

Koncern założył w 1909 roku Michio Suzuki, a firma początkowo zaczęła produkować krosna tkackie. W 1929 roku zbudowany został nowy model maszyny do tkania, który trafił na eksport. Japończyk stale pracował jednak nad nową strategią rozwoju i właśnie w ten sposób zrodził się pomysł powstania małego, taniego samochodu. W 1937 roku opracowano klika prototypów za których napęd odpowiadał nowoczesny jak na tamte czasy silnik o pojemności 0,8 l, który mógł wyprodukować 13 KM. Następnie wybuchła II wojna światowa, a japoński rząd uznał, że produkcja cywilnych samochodów osobowych nie ma strategicznego znaczenia dla gospodarki. Potem Michio Suzuki w związku z trudną sytuacją na rynkach powrócił do produkcji maszyn tkackich i tymczasowo porzucił prace nad samochodem.

Zanim powstało pierwsze auto, najpierw w 1952 skonstruowany został rower Power Free, który wyposażono w dwusuwowy silnik spalinowy. Motorower mógł być także napędzany siłą ludzkich mięśni. Pojazd odniósł duży sukces, a firma otrzymała homologację na pierwszy motor, który nazwany został Diamond Free. W rok po jego premierze produkowano 6000 egzemplarzy miesięcznie i postanowiono zmienić nazwę firmy na Suzuki Motor Corporation.

W ostatni weekend kwietnia wybrałem się na otwarcie salonu Suzuki Motors Warszawa, gdzie główną gwiazdą był model GSX-S1000GT. Nowy punkt dilerski na mapie Polski był dobrą okazją, by zaprezentować motocykl, na który czekamy w zasadzie już od września ubiegłego roku. 

GSX-S1000GT - Suzuki Motor Poland